اوشن پارک یا اوپارک؟ مسئله این است!

فهرست مطالب

چقدر دربارۀ اوشن پارک می‌دانید؟ چقدر با اوپارک یا اپارک آشنا هستید؟ چندبار تابه‌حال این دو پارک آبی را با هم اشتباه گرفته‌اید؟ آیا اصلاً می‌دانید این دو پارک چه تفاوت‌هایی با هم دارند، کدام بهتر است، امکانات کدام پارک آبی بیشتر است … و ده‌ها پرسش دیگر که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند.

خیلی از مردم این دو پارک آبی را با هم اشتباه می‌گیرند. برای مثال دیده شده که خیلی‌ها به اشتباه عبارت بلیط اوپارک کیش را در گوگل جست‌وجو می‌کنند! و یا خیلی‌ها اوشن پارک تهران را به رسمیت می‌شناسند. همین امر انگیزه‌ای شد تا همکاران ما در سفرساز که دست‌اندرکار فروش تفریحات کیش هستند، این مطلب را برای شما تهیه کنند تا دیگر کسی در انتخاب پارک آبی موردنظر خود دچار سردرگمی نشوند.

در این مطلب از مجله گردشگری سفرساز قصد داریم شما را با اوشن پارک و رقیب آن اوپارک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

پارک آبی چیست؟

اوشن پارک یا اوپارک؟ مسئله این است!

بگذارید پیش از هرچیز شما را با مفهوم پارک آبی و المان‌هایی که باید دارا باشد، آشنا کنیم. پارک آبی یک شهربازی است که در آن همه چیز با آب سروکار دارد؛ از رایدها گرفته تا تفریحات و سرگرمی‌هایی که متناسب با فضا ارائه می‌شوند. رایدهایی مثل سرسرۀ آبی، استخرهای شنا، حوضچه‌های آب‌بازی، موج‌سواری و… . این به آن معناست که می‌بایست فضایی بسیار بزرگ‌تر از استخر و امکاناتی به تنوع یک شهربازی داشته باشد.

اولین پارک‌های آبی‌ در آمریکا و اوایل دهۀ ۱۹۵۰ میلادی آغاز به کار کردند و در حال حاضر نیز آمریکا با بیش از هزار پارک آبی، بزرگ‌ترین بازار سرگرمی‌های آبی را به خود اختصاص داده است. پارک‌های آبی به دو صورت روباز و سرپوشیده فعالیت می‌کنند. پارک‌های آبی سرپوشیده بیشتر برای مناطق سردتر هستند؛ آنها در نقاط شهری و مکان‌های پرجمعیت‌تر احداث می‌شوند.

پارک آبی‌های روباز در فضاهای وسیع‌تر و محل‌هایی دورتر از جمعیت شلوغ شهر و همچنین در شهرهایی با هوای گرم و تابستانی مستقر هستند، مانند اوشن پارک که در کیش است.

پارک آبی چیست؟

تم پارک آبی چیست؟

دومین مفهومی که دوست داریم پیش از  آشنایی با دو پارک اوشن پارک کیش و اوپارک تهران برای شما تشریح کنیم، مفهوم تم پارک است. تم پارک به پارک یا محل سرگرمی‌ای گفته می‌شود که بر اساس یک پیرنگ، داستان یا یک هستۀ واحد شکل گرفته و ساخته شده باشد. معروف‌ترین تم پارک‌هایی که می‌توان نام برد، پارک‌های دیزنی لند هستند که هر بخش از آنها بر اساس یکی از داستان‌ها و محصولات دیزنی ساخته شده‌اند.

اوشن پارک را شاید بتوان تنها تم پارک موجود در ایران نامید که دلیل این نام‌گذاری در داستان راز قلعه خورشید و کاراکترهای طراحی‌شده برای اوشن نهفته است. از چیکو طوطی بازیگوش کاپیتان سایان که نامش بر رستوران مجموعه نقش بسته، تا برج‌های خورشید و آبادیس که محل استقرار شهریار و باشو، قهرمان کوچک داستان هستند و یا غار بالای استخر موج که محل اختفای جتسمینای جادوگر است، همگی بخشی از تم این پارک آبی هستند که در بخش‌های مختلف پارک داستان‌های جذابی برای شما دارند.

تم پارک آبی چیست؟

آشنایی با اوشن پارک کیش و اوپارک تهران

حال که با مفهوم پارک آبی آشنا شدید، بگذارید مختصری از تاریخچۀ ساخت دو پارک آبی اوشن پارک کیش و اوپارک تهران برایتان بگوییم.

پارک آبی اوشن کیش

اوشن پارک در سال ۱۳۹۵ در زمینی به زیربنای ۵۶هزار متر مربع در جنوب جزیره کیش ساخته شد. عملیات ساخت پارک آبی کیش با سرمایۀ شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی عظام آغاز و اول بهمن ۱۳۹۵ به صورت رسمی و با حضور مقامات وقت افتتاح شد. اوشن پارک بیش از یازده راید مختلف دارد که در محوطۀ روباز چندهزارمتری آن چیدمان شده‌اند. فروشگاه‌های سوغات و لوازم شنا، ایستگاه‌های غذاونوشیدنی، ایستگاه عکاسی و نقش حنا، ماساژ و اسپا و… از جمله امکانات اوشن پارک هستند.

اپارک یا اوپارک تهران

اوپارک تهران در شهریور ۱۳۹۶ در منطقۀ غرب تهران (چیتگر) فعالیت خود را آغاز کرد. پارک اوپارک در زمینی سرپوشیده به مساحت زیربنایی ۱۲ هزار مترمربع و با حدود ۱۴ راید بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیدۀ ایران محسوب می‌شود. اوپارک یا اپارک با دارابودن زمین‌های بازی مخصوص کودکان، فضای اسپا و جکوزی، محیطی مناسب برای تمام اعضای خانواده محسوب می‌شود. از دیگر امکانات اوپارک تهران فضای رستوران آن است که در طبقۀ بالایی و مشرف به رایدهای پارک است.

تفاوت اوشن پارک کیش و اوپارک تهران

حال که به صورت مختصر با هر دو پارک آبی بزرگ ایران آشنا شدید، بد نیست کمی هم دربارۀ مشخصات، شباهت و تفاوت‌های این دو پارک صحبت کنیم. این ویژگی‌ها را از چند منظر طراحی، راید، مخاطب، آدرس و… بررسی خواهیم کرد تا با دید بازتری بتوانید اوشن پارک کیش یا اپارک تهران را انتخاب کنید.

از تهران تا کیش، دنیایی از تفریح و سرگرمی

اولین و بدیهی‌ترین تفاوت میان این دو پارک آبی، محل استقرار آنهاست. اوشن پارک در جنوب جزیره کیش ساخته شده است. جزیره کیش سالانه میزبان دو میلیون گردشگر است که چندسالی است هدف درصد زیادی از این گردشگران از سفر به کیش، استفاده از پارک آبی کیش است.

مسیر رسیدن به اوشن پارک کیش از طریق جاده جهان در کرانۀ ساحلی غربی جزیره است. اوپارک تهران اما در پایتخت، در منطقۀ ۲۲ نزدیک ورودی پارک جنگلی چیتگر احداث شده است. منطقۀ ۲۲ تهران چندسالی است که در بخش گردشگری و تفریحات پیشرفت‌های بزرگی داشته است. از جمله می‌توان به احداث دریاچۀ خلیج فارس، فضای بام لند و مجتمع تفریحی تجاری ایران مال اشاره کرد.

اوپارک تهران نیز رنگ و بوی دیگری به تفریحات این منطقه بخشیده است.

تفاوت اوشن پارک کیش و اوپارک تهران تفاوت اوشن پارک کیش و اوپارک تهراناوشن پارک کیش و اوپارک تهران

اوشن پارک تنها پارک آبی روباز ایران

دومین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین تفاوت اوشن پارک و اوپارک در روباز و سرپوشیده‌بودن آنهاست. اوپارک مانند دیگر پارک‌های آبی ایران که در مشهد، اصفهان، کرج و چند شهر دیگر واقع شده‌اند، سرپوشیده است درحالیکه اوشن پارک کیش در فضای روباز احداث شده و شما تمام مدت می‌توانید در فضای باز و با لذت بردن از گرمای خورشید و هوای جزیره حمام آفتاب بگیرید، آب بازی کنید و یا زیر سایه‌ها نوشیدنی خنک میل کنید.

البته لازم است تأکید کنیم که استفاده از فضای روباز اوشن پارک هم برای بانوان و هم برای آقایان مجاز است.

از آنجا که آسمان پارک آبی کیش جزو حریم پرواز ممنوع است، هرگونه پرواز چه با سرنشین و چه بدون سرنشین و با هرگونه وسیلۀ پروازی بر فراز اوشن ممنوع است و به همین دلیل بانوان می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. در طراحی اوشن پارک از پارک آبی دبی الهام گرفته شده است و بنابراین تفریح در یک فضای باز آنهم با استانداردهای خارجی، چیزی است که نباید از دست داد.

اوشن پارک تنها پارک آبی روباز ایران

رایدهای اوشن پارک و اوپارک

اوپارک تهران ۱۴ راید شامل رایدهای کودکان، نوجوانان، جکوزی، استخرها و رایدهای تند دارد که همگی آنها توسط شرکت وایت واتر کانادا ساخته شده است. چیدمان رایدها به دلیل فضای سرپوشیده در فضای گرم و صمیمی و به شکلی خاص انجام شده است. در مقابل اوشن پارک با شانزده راید شامل رایدهای مختص کودکان و بزرگسالان، استخرها و رودخانۀ آرام که در محیطی مملو از پوشش گیاهی خاص منطقه پخش هستند، فضایی خاص برای کودک و بزرگسال ترتیب داده است. این دو پارک از نظر راید تقریباً شبیه هم هستند اما تفاوتی که اوشن پارک را متمایز می‌کند:

  • تعداد استخرهای بیشتر
  • تنها فلورایدر یا دستگاه موج‌سواری مصنوعی در ایران با دو لاین
  • استخر موج وسیع‌تر
  • فضای وسیع‌تر برای بازی دسته‌جمعی و تحرک بیشتر

رایدهای اوشن پارک و اوپارک

رودخانه آرام اوپارک تهران

رایدهای اوشن پارک و اوپارک

موج‌ سواری در اوشن پارک کیش

هر روز هفته به اوپارک بیایید

مزیت اپارک در خصوص روزهای فعالیت این است که برخلاف اوشن پارک که یکشنبه‌ها تعطیل است، هر روز هفته فعالیت دارد. این موضوع به خصوص برای خانواده‌های کارمند که فرزند کوچک دارند مزیت خوبی است تا بتوانند با بهترین برنامه‌ریزی روز و ساعت مناسب خود را انتخاب کنند.

هر روز هفته به اوپارک بیایید

سانس‌های تمام روز برای اوشن پارکی‌ها و اوپارکی‌ها

اوپارک به صورت یک روز درمیان از ۹ صبح الی ۲۲ شب مختص بانوان یا آقایان است. تنها در روز پنجشنبه دو نیم سانس بانوان و آقایان تدارک دیده شده تا کارمندانی که تنها پنجشنبه و جمعه برای تفریح زمان دارند نیز بتوانند از اُپارک استفاده کنند.

سانس‌های اوشن پارک به دو صورت نیم سانس و تمام سانس است به طوری که در روزهای نیم‌سانس که پنج ساعته است، تمام اعضای یک خانواده می‌توانند در یک روز و در سانس‌های بانوان و آقایان از پارک استفاده کنند.

البته پارک آبی کیش بلیط تمام سانس نیز دارد که هشت ساعته بوده و مختص کسانی است که دوست دارند علاوه بر بازی، حمام آفتاب نیز بگیرند.

سانس‌های تمام روز برای اوشن پارکی‌ها و اوپارکی‌ها

شکم گردی در پارک‌های آبی محبوب ایران

در تمام پارک‌های آبی دنیا و البته شهربازی‌ها شما اجازۀ واردکردن غذا و نوشیدنی ندارید. بخشی از این تصمیم به دلیل درآمدزایی  آن پارک است، اما بخشی دیگر به خاطر رعایت مسائل بهداشتی، محافظت استخر‌ها و محوطه‌ها از زباله و سیستم تصفیۀ آب رایدها از گیرکردن زباله است.

پارک آبی اوشن و پارک آبی اپارک نیز مانند همتایان خارجی خود این قانون را دارند. بخش‌های غذاونوشیدنی اوشن پارک شامل دو رستوران و کافی‌شاپ اصلی به صورت دو فضای مجزای بزرگ در دو طبقۀ یک ساختمان و چند کیوسک فروش اسنک و بستنی و آبمیوه است.

منوی رستوران اوشن پارک شامل فست فود (پیتزا، سوخاری و ساندویچ) است. یک فضای کامل در طبقۀ سوم اوپارک تهران به رستوران آن مجموعه اختصاص داده شده که با میزوصندلی‌های فراوان و منوی متنوعی از غذاهای فست فود مانند پیتزا، انواع سوخاری، برگر و انواع ساندویچ، هیچکس را گرسنه نخواهد گذاشت.

ویوی رستوران اوپارک رو به محوطۀ سرسره‌های غول‌پیکر پارک است و هیجان دیدن بقیۀ افراد هنگام بازی حسابی اشتهای شما را باز می‌کند.

شکم گردی در پارک‌های آبی محبوب ایران شکم گردی در پارک‌های آبی محبوب ایران

امکانات و سرگرمی‌های دیگر اوشن پارک و اوپارک

در اوپارک علاوه بر استفاده از رایدهای پارک آبی می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • فیش اسپا و دستگاه‌های مجهز اوزون تراپی. از آنجا که سانس اپارک طولانی است، مطمئن باشید که وقت کم نمی‌آورید و به راحتی می‌توانید ساعاتی را به ریلکسیشن و خدمات زیبایی اختصاص دهید.
  • فروشگاه لوازم شنای اوپارک که با فروش اقلام شنا مشکل آن دسته از کسانی را که بدون تجهیزات به پارک آمده‌اند و یا لباسشان از نظر قوانین پارک آبی مشکل دارد، مرتفع کرده است.
  • عکاسی از مشتریانی که تمایل دارند لحظات شاد و خاطرات خود را در پارک همراه دوستان و خانواده ثبت کنند. ورود موبایل و دوربین عکاسی برای مراجعان به اوپارک ممنوع است.

امکانات و سرگرمی‌های دیگر اوشن پارک و اوپارک

جکوزی اوپارک

امکانات و سرگرمی‌های دیگر اوشن پارک و اوپارک

فروشگاه لوازم شنا در اوپارک تهران

حال بگذارید امکانات اوشن پارک را با هم مرور کنیم:

  • ایستگاه نقش حنا و بافت مو که برای سانس بانوان فعال است و خانم‌ها می‌توانند در مدتی که حمام آفتاب می‌گیرند و یا استراحت می‌کنند، سفارش بافت یا نقش حنا بدهند.
  • ایستگاه عکاسی. از آنجا که در اوشن پارک نیز ورود هرگونه وسیلۀ ثبت عکس ممنوع است، ایستگاه‌ عکاسی دایر شده تا بتوانید خاطرات یک روز پرهیجان خود را در کنار دوست و خانواده ثبت کنید. البته عکاسی برای بانوان در داخل محوطۀ پارک ممنوع است. کرایۀ دوربین گوپرو نیز از دیگر امکانات ایستگاه عکاسی اوشن پارک است که تنها برای آقایان فعال است و ثبت ویدیو و عکس هنگام رایدسواری را برای آنها میسر می‌کند.
  • ماساژ و اسپا: در اوشن پارک یک تیم کامل ماساژ فعالیت دارند. مرکز مگنولیااسپا انواع ماساژ شامل ماساژهای موضعی، هات استون، کندل ماساژ و.. را ارائه می‌دهد. همچنین دستگاه‌های فیش اسپا و ازون تراپی نیز در مگنولیااسپای اوشن پارک برای شما در دسترس است تا بهترین تجربه را در لحظات ریلکسیشن خود داشته باشید.
  • فضای حمام آفتاب با صندلی‌های مخصوص حمام آفتاب در کنار استخر موج که تداعی‌گر ساحل است، فضای استانداردی فراهم کرده تا کسانی که به هر دلیل از آب شور دریا یا ازدحام پلاژ خوششان نمی‌آید، به آسودگی حمام آفتاب بگیرند.
  • فروشگاه‌های اوشن پارک در دو محوطۀ بیرون و داخل پارک انواع لوازم شنا را ارائه می‌دهند تا اگر کسی بدون لوازم موردنیازش به کیش سفر کرده باشد، بتواند از داخل پارک آبی اوشن مایو و اقلام شنا تهیه کند. علاوه بر مایو و اقلام شنا، انواع سوغات با قیمتی مناسب‌تر از سطح جزیره نیز برای علاقه‌مندان در دسترس است تا اگر خواستید برای اقوام سوغات تهیه کنید، دست خالی بازنگردید.
  • فلورایدر یا دستگاه موج‌سواری مصنوعی مجموعۀ اوشن پارک از جمله رایدهایی است که در هیچکدام از پارک‌های آبی ایران وجود ندارد. دستگاه دولاینۀ موج سواری اوشن در نوع خود و در میان نمونه‌های مشابه خارجی، از جمله  دستگاه‌های بزرگ، با لاین پهن و مسیر موج سواری طولانی محسوب می‌شود.
  • کافه استخر شب های اوشن که امکان استفاده از استخرهای مجموعه را در شب مابین ساعات ۲۱ الی ۱ بامداد برای آقایان فراهم کرده است.
  • کافه سونامی شبهای اوشن که محفلی گرم برای گذران اوقات خانوادگی و صرف غذا همراه موزیک زنده و آتش بازی است. از ساعت ۲۱ الی ۲ بامداد می‌توانید از کافه رستوران سونامی اوشن استفاده کنید.

حال بگذارید امکانات اوشن پارک را با هم مرور کنیم

سالن ماساژ در اوشن پارک کیش

حال بگذارید امکانات اوشن پارک را با هم مرور کنیم

فروشگاه سوغات و لوازم شنا در اوشن پارک

همه جا حرف از پوله!

بله، اوپارک تهران از این نظر نسبت به اوشن پارک کیش مزیت دارد. بلیط اوپارک در دو قیمت نیم سانس و تمام سانس از طریق مجاری مجاز عرضه می‌شود. شاید بتوان دلیل گران‌تر بودن پارک آبی اوشن را در عوامل زیر دانست:

  • روباز بودن پارک و پوشش گیاهی طبیعی
  • استاندارد بین‌المللی در فضاسازی در سطح پارک‌های آبی دبی مانند وایلد وادی یا یاس واترورلد.
  • تعداد رایدهای بیشتر مانند موج‌سواری و چندین استخر
  • استقرار در کیش به عنوان یکی از شهرهای توریستی گران‌قیمت و تبعیت از قوانین قیمت‌گذاری سازمان منطقه آزاد

سخن آخر، اوشن پارک بهتر است یا اوپارک؟

خب، با این‌همه تفاصیل اوشن پارک کیش بهتر است یا اوپارک تهران؟ اگر راستش را بخواهید، این پرسش را تنها خودتان می‌توانید پاسخ دهید، چراکه نیازها، اولویت‌ها، علایق و سلایق هر فردی با دیگری متفاوت است، آنهم در حوزۀ سرگرمی که برای انتخاب آن چندین عامل و شاخص درکارند.

برای برخی قیمت بلیط در اولویت است و برای برخی دیگر ممکن است فضا و تجربه‌ای لاکچری مدنظر باشد. دیگری دوست دارد در ساعات زیادی فقط تفریح و آب بازی کند و بعضی شاید کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند. تنها کاری که از دست ما ساخته است این است که به شما اطلاعات کافی و کاملی بدهیم تا بتوانید با چشم بازتری انتخاب کنید.

البته از آنجا که تخصص تیم سفرساز در فروش تفریحات آبی کیش است، می‌توانید هرگونه اطلاعات تکمیلی دربارۀ اوشن پارک را نیز از بخش پشتیبانی سفرساز دریافت کنید. امیدواریم شما عزیزان را در خصوص شناخت هرچه بهتر اوپارک و اوشن پارک کاملاً راهنمایی کرده باشیم.

با درج تجربیات خود درخصوص اوپارک و اوشن پارک در قسمت نظرات همین صفحه، با سفرساز همراه باشید و ما را در هرچه بهترکردن خدماتمان یاری دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

وبسایت گردشگری سفرساز با مدیریت آقای علیرضا زینلیان بافنده به شماره مجوز ۱-۰۱۰۲۶۱۰۳۴ به عنوان راهنمای جامع فروش تفریحات کیش آمادۀ خدمت‌رسانی به گردشگران جزیره است تا بتوانند در سریع‌ترین زمان، بهترین خدمات را دریافت کرده و با انتخاب تفریحات مناسب خود، سفری لذت‌بخش را تجربه کنند.

یکی از مشکلات بزرگی که گردشگران در زمان سفر به جزیرۀ کیش با آن روبه‌رو هستند، تنوع تفریحات کیش و خدمات ارائه‌شده به‌صورت آنلاین است. این مسئله ممکن است آنها را در انتخاب تفریحات با بهترین قیمت و کیفیت سردرگم کند.

تفریحات

تماس با ما

سبد خرید

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه