شهر کاریز کیش شهر زیرزمینی کیش

۱۹۸,۰۰۰ تومان

شهر کاریز کیش یا شهر زیرزمینی کاریز کیش یکی از جاهای دیدنی کیش است که به صورت تونل های زیر زمینی بازسازی شده درآمده تا به عنوان یکی از آثار باستانی جزیره کیش در دسترس علاقه‌مندان باشد. بلیط بازدید شهر زیر زمینی کیش با تخفیف از سفرساز قابل خریداری است.

بن تخفیف تفریحات کیش تخفیف سفرساز

  • مخاطب: بانوان و آقایان
  • محدوده سنی: همه سنین
  • مدت زمان تفریح: تقریباً یک ساعت
  • ساعات پذیرش: ۹ الی ۲۱:۳۰
  • زمان استفاده از بلیت: طبق تاریخ و زمان درج‌شده روی بلیط
  • هر بلیت مختص یک نفر است.
  • بلیت خریداری‌شده چارتری بوده و قابلیت کنسلی ندارد.
  • شهر کاریز امکان عکاسی و فیلمبرداری دارد که در محل کلوپ قابل رزرو است.
  • شما می‌توانید از ساعت ۸ تا ۲۳ از طریق شمارۀ تلفن ۰۹۰۵۳۵۸۷۴۱۳ با همکاران ما در تماس باشید.
  • در قسمت نظرات تجربه خود را از این تفریح با دیگران به اشتراک بگذارید
  • آدرس: میدان المپیک، به سمت درخت سبز، شهر زیرزمینی کاریز کیش

جهت نمایش سانس ها لطفا تاریخ را انتخاب کنید

انتخاب تاریخ

ساعات فعالیت:

۹ تا ۲۱:۳۰

نوع تفریح:

انفرادی/گروهی

مدت زمان تفریح:

۶۰ دقیقه

مخاطب:

خانم و آقا/همه سنین

میزان هیجان:

کم

فهرست مطالب

شهر کاریز کیش چیست

شهر کاریزکیش یکی از جاهای دیدنی و یکی از تفریحات غیر آبی کیش است که دنیای از شگفتی را پیش روی شما می‌گشاید. شهر زیرزمینی کاریز کیش هم از نظر تاریخی و هم جذابیت بصری منحصربه فرد است. دالان‌های تودرتو و فسیل‌های چند میلیون سالۀ مرجانی، یک تجربۀ جدید در گردشگری ایران محسوب می‌شود. این مجموعه در شمال جزیره و در ضلع جنوب غربی دهکده المپیک و نزدیک به بلوار میرمهنا قرار دارد. بلیط با تخفیف شهر کاریز کیش را از سفرساز رزرو و تهیه کنید.معرفی شهر کاریز کیش

قناتهای شهر کاریز کیش

قنات‌ها محل جمع‌آوری آب باران بودند. کاریز در کیش خصوصاً در قرن‌های پنجم و ششم هجری اهمیت زیادی داشت، چراکه جزیرۀ کیش در این دوران نقشی کلیدی در اقتصاد حاشیۀ خلیج فارس داشت و از این‌رو، آب آشامیدنی، عنصری حیاتی محسوب می‌شد. شهر زیرزمینی کیش از یک سلسله قنات تشکیل شده که در ادامه یکدیگر، محل انبار آب شیرین بوده است.

قنات های کاریز کیش

تاریخچۀ شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر کاریز کیش بقایای یک رشته کاریز است که حدود 15 کیلومتر طول دارد. در قدیم دو رشتۀ اول قنات از دو سوی جزیره یعنی صفین و باغو به سمت محل فعلی مجموعه کشیده می‌شد و در این محل به سه رشته و سپس به یک رشته تبدیل می‌شد و بعد به شهر باستانی حریره می‌رسید. مردمان بومی کیش به آب شیرین این قنات‌ها دسترسی داشتند. اگر دوست دارید بیشتر با نحوۀ زندگی آنها آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از خانه تک بادگیر کیش بازدید کنید.

قیمت شهر کاریز کیش

مجموعۀ شهر زیرزمینی کاریز کیش با سرمایۀ خصوصی یک ایراندوست به نام مهندس منصور حاجی حسینی کشف، مرمت و احداث شده است و در حال حاضر با امکانات متنوع پذیرای گردشگران است. قنات‌های این محل در حال حاضر فعال نیستند، اما در مرمت و ساخت شهر کاریز کیش تلاش شده تا بافت قنات‌ها و همچنین سرچشمه‌های آب حفظ شود. بلیط شهر زیر زمینی کیش با تخفیف از طریق منوی بالای صفحه در دسترس شماست.شهر زیرزمینی کاریز کیش

بخش‌های مختلف شهر زیرزمینی کاریز کیش

مجموعۀ کاریز کیش دارای امکانات دیگری نیز هست.

  • موزۀ کاریز

شامل مستندات و اشیایی است که در طول مرمت مجموعه جمع‌آوری شده و همچنین اسناد مکتوبی دربارۀ خلیج همیشه فارس در این موزه نگهداری می‌شود.

  • بخش رستوران و کافی‌شاپ

که به سبک رستوران‌های سنتی با چیدن تخت‌های نشیمن در فضایی محصور میان آبنماها جلوه و صفای خاص خود را دارد.

  • غرفه‌های فروش صنایع دستی

در بخشی از شهر زیرزمینی کاریز کیش تعبیه شده که سوغات مختص جنوب را به فروش می‌رساند.

  • عکاسخانه

که می‌توانید با پوشیدن لباس سنتی، لحظات خود را همراه خانواده به شکلی زیبا ثبت کنید.

درضمن شهر زیرزمینی کاریز یکی از مقاصد اتوبوسهای دو طبقه هاپ آن هاپ آف است که تجربۀ نوینی در گردشگری محسوب می‌شود.شهر زیرزمینی کیش با تخفیف بلیط

ساعت کاری شهر کاریز کیش

این مجموعه تاریخی فرهنگی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21:20 درهای خود را به روی علاقه مندان می‌گشاید. شما برای بازدید از تمام قسمت‌های این مجموعه چیزی حدود دو ساعت زمان نیاز دارید که البته اگر دوست داشته باشید در کافی شاپ شهر کاریز کیش گلویی تازه کنید، زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

رزرو بلیط شهر زیرزمینی کاریز کیش

برای تهیۀ بلیط شهر کاریز کیش می‌توانید به صورت حضوری به محل شهر زیرمینی مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین و از طریق وبسایت سفرساز اقدام کنید. مزیت خرید بلیط آنلاین، تخفیفی است که از آن برخوردار خواهید شد و با پرداخت مبلغی کمتر از مبلغ باجۀ فروش در محل که از لینک بالای همین صفحه به آسانی در دسترس شماست به تعداد اعضای خانواده بلیت برای شما فراهم است. اگر کاریز کیش را دیده‌اید تجربیات خود را با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

کاریز کیش کجاست

اگر به بخش‌های قدیمی جزیره و محله‌های دارای بافت قدیمی و فرهنگی سرزده باشید، حتماً درباره شهر کاریز کیش شنیده‌اید، محله صفین و محله عرب‌ها در قسمت‌های شمالی و شمال غربی جزیره قرار دارند که محفل بومیان کیش محسوب می‌شوند. شهر زیرزمینی کاریز در ضلع جنوبی دهکده المپیک کیش و جنب بلوار میرمهنا قرار دارد که موقعیت مکانی آن را در نقشه گوگل ملاحظه می‌کنید.

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “شهر کاریز کیش شهر زیرزمینی کیش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


درباره ما

وبسایت گردشگری سفرساز با مدیریت آقای علیرضا زینلیان بافنده به شماره مجوز ۱-۰۱۰۲۶۱۰۳۴ به عنوان راهنمای جامع فروش تفریحات کیش آمادۀ خدمت‌رسانی به گردشگران جزیره است تا بتوانند در سریع‌ترین زمان، بهترین خدمات را دریافت کرده و با انتخاب تفریحات مناسب خود، سفری لذت‌بخش را تجربه کنند.

یکی از مشکلات بزرگی که گردشگران در زمان سفر به جزیرۀ کیش با آن روبه‌رو هستند، تنوع تفریحات کیش و خدمات ارائه‌شده به‌صورت آنلاین است. این مسئله ممکن است آنها را در انتخاب تفریحات با بهترین قیمت و کیفیت سردرگم کند.

تماس با ما